Chipstuning
Zitat von SLOW:
PS: original engine is set up to run on poorer octane fuel. in most cases when you chip N/A serial engine, you actually adjust it to your fuel. be aware, that after chiptuning you can only use 98+ octane fuel.
Original stock engine has knock sensor. It don't care about fuel quality as long as the maps are well programmed for either 89, 91, 95, 98 or 100 ROZ. Even after a good update with Chips-Tuning the fuel quality doesn't matter. But the better the fuel the better the output.
Der Serienmotor hat einen Klopfsensor. Deshalb ist die Benzinqualität egal, solange die programmierten Mappen für alle gängigen Benzinqualitäten vorhanden sind. Nach einem vernünftigen Chips-Tuning ist die Benzinqualität auch egal. Natürlich - je besser das Benzin desto besser die mögliche Leistungsabgabe.
But, 'cause Chipstuners cannot change the SW and Maps on stock ECU, there IS no chipstuning available for 1ZZ-FE and 2ZZ-GE. What you need to install is piggy-pack computer or replacing the stock ECU against another one, e.g. APEXi Power FC. A good chipstuner does not only lean out fuel mixture and adjust ignition timing, but corrects the knockmaps as well. And - cause 1ZZ and 2ZZ are engines with variable valve timing - the valve timing may be adjusted was well.
Aber da die Serien-ECU nicht umprogrammiert werden kann gibts für diese Kisten kein Chipstuning. Was man machen kann ist eine Zusatz-ECU installieren (Greddy E-Manage ultimate) oder die Seriensteuerung komplett rausschmeissen und eine freiprogrammierbare ECU setzen, z.B. APEXi Power FC. Ein guter Chipstuner verändert nicht nur die Gemischbildung (magerer) und das Zündkennfeld sondern justiert auch die Klopfmappen und - bei 1ZZ und 2ZZ Motoren - auch die variable Ventilsteuerung.
Emma
